Trapgedicht Kunstbende

Voor Kunstbende Turnhout mocht ik met alle inzendingen van de categorie TXT één trapgedicht maken. Ik gebruikte één zin uit elke inzending en dit was het resultaat.

Elke dag lees ik je
Mensen zijn zoals brieven
Met veel liefde gebracht door iemand.
Mijn eigen stem klinkt als een pas geboren baby,
Vers van de pers
Achter jou schildert de zonsondergang een meesterwerk;
Er bevonden zich honderden kooitjes
in onze achtertuin, daar stierven we stilletjes
in het midden van de zin

Ik blijf sterk,
net zoals ‘de grote mensen’.
Tot het puin niets meer weegt.
Gom de fouten uit mijn schaduw
ik vecht zoals alleen ik dat kan
maar soms is de stad gezelschap genoeg
ik mag nu nog niet opgeven
Ik zag de besten van mijn generatie verwoest
Zwart is voor eeuwig mooier dan het donkerste wit.
ik ben nu voor altijd  verdrietig… voorzichtig   en bang,
Bang voor wat nog zal komen
Feestjes met fles wijn
Kwamen thuis in de vroegen uren.
Wat nu als ik allergisch ben aan witte paarden?

 

IMG_20160306_130133 IMG_20160306_130156 IMG_20160306_130134 IMG_20160306_130137 IMG_20160306_130154

Geef een reactie

