Een Koreaan

Er is altijd wel ergens een Koreaan die het beter doet.
De veertigste van Mozart op een ukelele spelen
Of de pose aannemen waarvoor ze Keanu Reeves’
rug op tweeëndertig plaatsen hebben moeten breken.

 

De eifeltoren in lucifers reconstrueren zonder lijm
er zal wel ergens vroeg of laat een Koreaan voor zijn.
Een computer die de fouten in je lach opspoort
die op een rug kan projecteren hoe koortsig je wel wacht.

Het is vast al door een Koreaan bedacht. Een scanner
die sneller mijn gezicht kan lezen dan mijn moeder.
Een robotarm die veel preciezer wijs hoe pijn het doet.
Een chip met alle boeken op die ik toch niet zal lezen.

 

Een Koreaan voor elk leven dat ik nooit zal lijden.
Om zich aan alle fantastische onzin te wijden
waarvoor ik te weinig tijd heb zodat ik nutteloos
hier kan zijn omdat ik onbruikbaar en dus vrij ben.

 

Geef een reactie

