Als het goed is (Stadsgedicht 1)

Als het Goed is.

1

Als het  goed is
Moet ik mijn vinger niet opsteken
om geteld te worden.
Ik probeerde mezelf al zo vaak uit te gommen
dat ik de kleur van achtergrond kreeg.

2

Als het goed is
hoeft u niet te weten  op wie ik val
om mij graag te zien.
De lakens die ik beslaap zijn wit
de bijzinnen die ik er schrijf
zo ondergeschikt aan mijn verhaal
dat ze van tussen het dons verdampen.

3

Als het goed is
Moet ik  het wit  van mijn  handen niet tonen
om te bewijzen dat ik ongewapend ben.

Ik heb geen plan in mijn hoofd:
De wegenkaart onder mijn vingers
heeft me tot hier gebracht.
Ik vang slechts wat uit de hemel valt.
4
Als het goed is
Moet ik mijn stem niet verheffen
om te worden gehoord.
Dit is geen tong, dit is een inktvis
hij verkleurt zich waar hij gaat zitten.

5

Als het goed is
Moet ik mij niet opsluiten
opdat u op bezoek zou komen.

Ik heb mijn voordeur in de kleur van stad,
in de kleur van voorbijgaan geschilderd.
Ik ben niet eenzaam, ik heb ruime bezoekuren.

Kom binnen
het is goed

Geef een reactie

