kaasblokje

Nu één blokje kaas nog ligt aangemeerd
in mosterd als een koopvaardijschip
op een zwemvijver (met Nederlandse vlag,)
heeft niemand nog honger, wil ik nooit saus.

“Wijn is gewoon sap, zeg je
waar te lang over is nagedacht
zodat wij dat niet meer hoeven”

ze beweegt haar lippen om die
virtuoze onzin, ze kan het vast
rond mij. Ze is een snoepjeskast
ze verbergt een geheime kamer
ik wil geknield door haar
maar ben het wachtwoord kwijt.

Ik ben een kaasje op de droge zee
overal kan ik naartoe
ik mis de zucht om me weg te blazen
mijn zeil heb ik tot zakdoeken verscheurd.

Getagged , , , , , ,

Geef een reactie

