Lammetje (ik stel mezelf voor)

 

Of ik Godot nog ken?
Ik was enig kind, ik zat vaak op de wip
zonder tegengewicht, een gezicht aan de overkant.
Ik was leuk genoeg voor vijf brieven
van een pennenvriend, kon in de verte staren

tot de postbode niet kwam. Ik werd overvallen
door slaap toen de band na vijf keer vragen
mijn nummer toch niet speelde, ik was drie
en haast even klein toen ik met een spaarvarken
de juwelier binnenstapte, kocht er blozend wat
twee weken later koud weer in mijn handen lag.

Ooit keek ik maandenlang naar mijn communie uit,
en toen het zover was stond ik daar
over de taart te bloeden met het aardappelmesje
in mijn voorhoofd en een lint in twee.-
Zelfbebloede stukken voor intieme verwanten.
dat van het lammetje voor de rest.

 

Met dit gedicht stel ik mezelf voor op de website van koek!

 

Geef een reactie

