Pre order (voor Maud Vanhauwaert)

Misschien is een gesprek voor later.
Een videospel kan je voorbestellen
vaak lang voor het wordt uitgegeven.
Dus bij deze.

Laten we alvast een dag afpreken
in tussentijd programmeer je verder
dat het intuïtief blijft, de bediening
bijvoorbeeld met de handen vrij
om aan een elleboog te pulken bij
het denken. Ik moffel niet graag
tics weg achter gladde animaties.

Ik noem slordig al een tijdje
ntrinsieke vrijheid.

Laten we nagaan hoe het water werkt
in ons spel, Hoeveel artificiële mensen
er tegelijk in een aantal beelden mogen
per seconde voor het je processor overlaadt.

Ik praat nog steeds teveel,
bedenk soms tegenargumenten
zonder stelling

Je zegt dat we geen tijd kunnen kopen
maar in het oosten bestaat een industrie,
een soort babysit voor cybermonsters
tot ze groot en sterk weer naar mama mogen.

Ik weet niet of het ervan komt.
Mijn beste plannen zitten in een doos
tegen het verstenen, voor als ik opdroog
zoals na moerasvoetbal maar dan langs binnen.
Laten we een datum prikken
Zodat hij alvast wakker wordt
danst tot hij aan de beurt komt in de rij.
Ik kan persoonlijk, zoals voorname woorden
heel goed namen geven aan verlangen
bijvoorbeeld “Jan” die zijn geld niet opkan
aan het bruidje op zijn scherm.
Of “brievenbus”, en dan ernaast gaan staan
tot het nieuws in de krant goed komt
tot er een bundel troost inrolt.

(zie ook maud vanhauwaert )

Geef een reactie

