onderweg.

Hier haalde ik twijfel uit mijn voordeel

van de eerste rij leerde een juf

me zo stil zitten dat ik zakte voor sport.

 

kopvoeters zochten naar  buikgevoel

helium maakte onze stem hoog

als ballonnen die op weg naar Spanje

In de dichtste bomen bleven steken.

 

Een Viking kroop er in mijn keel.

Buiten ontwikkelden hier mannen

op braakliggende gronden projecten

van geduld, verbouwden zij zonen.

 

In de was van ons leven bouwden

we hier linten naar elkaar, draaiden

horloges terug wanneer we te laat

geloofden dat er steeds een terugweg was.

Geef een reactie

