Orpheus

Mijn lief ik ben zo gek nog niet
Ik weet hoe je droomt
dat de mannen komen
Dat je ’s morgens vreest
dat ik mezelf heb meegenomen
naar waar je me niet vinden kan
Een land waar ik je taal niet spreek
waar elk woord breekt
Voor het in mijn goede aarde valt

Dat je dan de hel doormoet
en niet meer om mag kijken
Ik weet dat je te monogaam
Bent opgevoed om van elke man
in mij te houden.
’s nachts verander ik
In de vreemde die je leest.
Je vergiet twijfel in twee glazen
zegt: “zolang je me niet breekt
Zal ik je sterker maken.”

Geef een reactie

