scarabee

het is de dag
zegt men
de zon
in je schild
van zwart
smaragdgroen
voeren
de berg, de einder over
zwaarte voelen

het is een last
zegt men
ontlasting
ik leef tussen
de herbivoren
ik ken de trekdieren
ze kauwen maar
verteren niet
tot op de vezel
dampend
als het land

heb ik je al
over het verdriet
van paarden verteld?
de stilte van hun
grote doodgaan
en wat onzichtbaar
van hun trouwe
schouders rolt

ik ruim op
wat vruchtbaar
achterblijft
mijn gedachten
zijn maar eitjes
die in de mest
van halfgoden
ontpoppen

Geef een reactie

