Sterrenkunde voor beginners

onvermijdelijk democratisch

de hemel

Onbeperkt

naar boven

Kijken

Is een daad

 

een opslag

omhoog

In twee ogen

is een opgave

Laat staan dan

in de verloren nacht

 

 

Wie heeft de hemel

Achter een lamp verborgen

toen ik sliep?

de paardenbloempluis

Van een onmogelijk

aantal sterren

die niet

onder een vliegtuig landen

 

ik moet zondagnacht

Door de tralies van hubble

Naar wilde constellaties kijken

In een zoo,

zo kwijt

 

Ik wil het veld

Van aarde donker

oog in oog

in mijn nek

de ontkooide hartslag

van meteoren voelen

Sterrenkunde voor beginners.

 

onvermijdelijk democratisch

de hemel

Onbeperkt

naar boven

Kijken

Is een daad

 

een opslag

omhoog

In twee ogen

is een opgave

Laat staan dan

in de verloren nacht

 

 

Wie heeft de hemel

Achter een lamp verborgen

toen ik sliep?

de paardenbloempluis

Van een onmogelijk

aantal sterren

die niet

onder een vliegtuig landen

 

ik moet zondagnacht

Door de tralies van hubble

Naar wilde constellaties kijken

In een zoo,

zo kwijt

 

Ik wil het veld

Van aarde donker

oog in oog

in mijn nek

de ontkooide hartslag

van meteoren voelen

Geef een reactie

